کسرا کسرا ، تا این لحظه: 13 سال و 9 ماه و 23 روز سن داره

پسرم کسرا

برگی از زندگی ما

1392/7/15 12:27
نویسنده : مامانی کسرا
361 بازدید
اشتراک گذاری

 

               146.gif

 

از روزی که از ایران اومدیم زندگی درگیر یه جور تکرار ِ،

مثل همه روزا تو سوئد.

یه تکرار شیرین ، شاید واسه خیلیا

خسته کننده باشه اما قشنگه،من دوسش دارم

من هیچ زمان از زندگی مدرن توام با تجملات لذت نبردم،ساعتا کنار آب نشستن و به صدای

کلاغا گوش دادن خیلی واسم هیجان انگیز تر بود ِ.

طبیعت به من درس میداده همیشه ، بهم آرامش میداده،

امیدوارم کسرا هم از این زندگی خوشش بیاد و دوس داشته باشه

دوستی میگفت چه خوب که اجازه میدی کسرا همه جا دراز بکشه

من متوجه این موضوع شدم که کسرا زمانی که

یه جا دراز بکشه احساس امنیت میکنه ، احساس میکنه

اینجا ماله اونه و خیلی راحت میتونه اعتماد کنه

 

وااای از حیاطمون بگم اینقدر دوتایی از دیدنش

ذوق کردیم که خدا میدونه،

کلی خوشگل شده بود، سبز ، تمیز ....

 

 

واسش از ایران گواش خریدم کلی باهاشون حال میکنه

 

 

با اینکه کلی سی دی از ایران واسش آورده بودم که باهاشون سرگرم شه اما اصلا استقبال نکرد

پینوکیو و سیندرلای خودشُ بیشتردوست داشت!

البته یه فیلم انگلیسی دیگه هم به اسم ماشینها(cars) تازگیا به این لیست اضافه شده

که نتیجه اشُ ملاحظه میفرمایید!!!!


 

 

از امروز بگم که یک یکشنبه بی نظیر بود

دوستای گلم(مهدخت جون و خانواده عزیزش)مهمونمون بودم به صرف

جوجه کباب،که جاتون خالی آتیش روشن کردیم و بساطی داشتیم

آقا کسرا کلی کمک مامانیش داده،جارو کرده ،اتاقشُ مرتب کرده اووووووو

اگه بدونید سنگ تموم گذاشته بچه ام،البته فقط واسه نیم ساعت،بعد انگاری بمب تو خونه 

منفجر کرده ان

اما همون نیم ساعتم واسه ما غنیمت بود

 

 

کلی بهش خوش گذشت،احساس خیلی خوبی داشت

احساس اینکه اینجا هم کسایی هستن که

فارسی حرف میزنن واسش خوشایند بود و من خوشحال از این حسش.

 

 

بچه ام جا رو گرفته بود جا رو میکرد همه جا رو...

 

 

دیگه مگه میشه ما باشیم و دریاچه نباشه!

اما مرغابیون مهاجرت کردن رفتن!

 

 

موبایل عمو فریور افتاد تو آب یه آقای سوئدی مهربون آتیش روشن کرد و

تو این سرما پرید تو آب آوردش و سریع رفت کنار آتیش،دیگه خودتون

تصور کنید کسرا چقدر خوشحال شد از دیدن آتیش و...

 

 

همسایه مون یه دختر ناز سوئدیه که با دوست پسر کلمبیاییش زندگی میکنه

از ایران واسش سوهان آورده بودم ، امشب ظرفش پس آورد تعارف کردم بیاد بشینه دقیقا

یک ساعت و 10 دقیقه نشست کلی با هم گفتیم وخندیدیم

از ایران گفتم، از صنایع دستی تو خونه براش حرف زدم،

از مس و میناکاری و پته، عکسای عروسیمُ نشونش دادم،عکس خانوادگیمون و...

در کل روز خیلی خیلی خوبی بود، واقعا بهمون خوش گذشت 

کسرا هم در مجموع خوب بود

البته کسراست دیگه یه روز خوبه یه روز بد

تا من فردا شب بیام و بنویسم که کچلم کرد ِ ، پیرم کرد ِ،دیوانم کرد ِ ...

خلاصه تا فردا شب.

ببخشید اگه اسمون ریسمون زیاد بافتم یه چند وقتی طول میکشه تا دوباره عادت کنم به نوشتن

                                                                دوستون دارم ،خدایا شکرت

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (17)

♥ مینا مامان ثمین سادات ♥
15 مهر 92 1:40
عزیزم قربونت برم من کسرا جون که آقا شدی وبه مامانی کمک میکنی
آره مامانی وقتی میبینی بچت تو کارخونه بهت کمک میکنه کلی ذوق زده میشی هرچن که به انداره جابجا کردن یه عروسک باشه
خوب معلومه که حسابی خوش گذشته همیشه به گردش باشید الهی
ایوللللللللللللللللل به آقایی که پریده تو آب دمش گرم
فکر کن اینجا اگه همچین اتفاقی بیفته طرف بخودش اجازه همچین کاری نمی ده تا بخواد واسه خاطر مبایل یه نفر دیگه بپره تو آب

آره واقعا میگه افتاد که افتاد ...
فریده
15 مهر 92 7:53
خدا رو شکر می کنم که بهتون خوش می گذره و کسرا هم آرامتر شده . امیدوارم از این یکشنبه ها همیشه داشته باشید .


مرسی عزیزم
واسمون خیلی دعا کن
مهسا
15 مهر 92 8:08
سلامعزیزم از خوندن مطالبت ودیدن عکسهای جدید خیلی خوشحال شدمدر کنار خانوادهشاد باشید.

ممنونم خانمی
بازم به ما سر بزن
مامان میلاد
15 مهر 92 9:15
سلام عزیزم.خوش به حالتون که تو یه همچین جایی به این قشنگی زندگی میکنید قدرش رو بدون.منم عاشق طبیعت دنج هستم.راستی من فکر میکردم جاهای دیگه ی دنیا مردم خیلی خون گرم نیستند و اگه برای کسی اتفاقی بیفته اصلا براشون مهم نیست و بی تفاوت از کنارش رد میشن.ولی با خوندن نوشته های شما عکس این قضیه بهم ثابت شد.نمونه اش همون کفشای کسرا جون بود که ریخته بود بیرون و اون خانم اومده بود به شما اطلاع داده بود.یا آتش نشانها.یا همین قضیه ی توی آب افتادن موبایل.یه سوال: زبان سوئدی با انگلیسی فرق میکنه؟الان شما زبان سوئدی یاد گرفتید؟چقدر به زبان انگلیسی تسلط دارید؟شرمنده کنجکاو شدم

آره دقیقا مشکل ما توایران اینه که فک میکنیم خودمون خدای محبتیم درحالیکه فقط ظاهر قضیه رو حفظ میکنیم،
متاسفانه!
آره عزیزم زبای سوئدی خیلی با انگلیسی فرق داره و من فقط در حد 5 یا 6 جمله سوئدی بلدم اما خوشبختانه با انگلیسی میتونی کارت راه بندازی
سوئد الان چند ساله که اولین کشور غیر انگلیسی زبان که بالاترین آمار افراد مسلط به زبان انگلیسی رو داره از این لحاظ مشکلی ندارم، میتونم راحت صحبت کنم شاید دامنه لغاتم خیلی زیاد نباشه اما تو مکالمه روزمره تا حالا مشکل خاصی نداشتم!
مامان نسترن
15 مهر 92 10:49
خانومی اونقدر از زیباییهای سوید گفتی که یه جورایی هوای سفر کردم اما متاسفانه واسمون فعلا تا اطلاع ثانوی امکان سفرخارجه نیست. راستی سوید نصف سال روز نصف سال شبه درسته. ازبفرمایید شام شنیدم


انشالله قسمت شه در خدمتتون باشیم
واااااااا؟!کی گفته؟
من نمیدونم اونا کجای سوئد زندگی میکردن اما اینجا که من زندگی میکنم اینجوری نیست!
تو ژانویه کوتاهترین روزمون5 ساعته ینی 10 صبح خورشید طلوع میکنه ،3 بهد از ظهرغروب، از این کمتر تا حالا من ندیدم!که البته واسه چند روز بیشتر اینجوری نیست بعد عادی میشه!
انشالله بیاین ببینین
سایدای من
15 مهر 92 11:46
مرسی که ما رالینک کردید امیدوارم بتونیم دوستای خوبی باشیم ماهم شما را حتما حتما لینک میکنیم خوش به حالتون که در رفتید کاش برای ما هم پیش میومد .از سوئد خیلی تعریف شنیدم ولی شنیدن کی بود مانند دیدن میدونم که هیچوقت قسمت ما نمیشه پس به جای ما خوش بگذرونید .

انشالله قسمت شما هم میشه عزیزم
اما همه جا خوبیای خودش داره و البته مشکلات خودش مثلا یکی از مشکلات ما اینجا زبان شیرین و در حال انقراض سوئدیه عزیزم که باید یاد بگیریم!!!
حالا توکل به خدا،خدا بزرگه
سایدا
15 مهر 92 11:55
میشه لطف کنید بیاید نی نی گپ ؟


عزیزم من یه بار ثبت نام کردم اما ازم شماره تلفن خواست،گذاشتم اما دیدم بعدا پیغام میده ثبت نام شما کامل نشده و نمیتونید پیغام بگذاریم!!!!
نفهمیدم مشکل چی بود؟ ببخشید تو رو خدا
سایدای من
15 مهر 92 12:32
عزیزم بازم مزاحم شدم معذرت میخوام اخه از وقتی با وبتون اشنا شدم خیلی مشتاقم باهم چت کنیم .ما اینجا اگه بریم ارتباطات ونی نی گپ را بزنیم لیست میاره بعد به درخواست جدیدokبدیم حله یا خودمون در خواست دوستی بدیم بازم حله حالا شما رو نمیدونم برای چت کردن باهاتون لحظه شماری میکنم تورو خدا یه کاری بکنید منتظریم .

عجیبه چون از من خواست ثبت نام کنم!
خوب بیا یه کار کنیم ادرس مستقیم سایت رو واسم بفرست بعد مرحله به مرحله بهم بگو ببینیم چیکار باید بکنم تا ببینیم چی میشه؟
شقایق
15 مهر 92 13:07
عزیزم خیلی خوشحال شدم ایشالا همیشه همینجور شاد باشید و بهتون خوش بگذره
راستش حسودیم شد به این ارامشی که توی زندگیتونه ایشالا ارامشتون پایدار باشه

حسودی نداره عزیزم، همه جا مشکلات خودش داره
انشالله شما هم همیشه خوب و سالم باشی گلم
مامان یاسمن و محمد پارسا
15 مهر 92 17:19
عزیز دلم همیشه شاد باشید و خرم چه حیاط خوشگلی دارید


مرسی عزیزم
مامان امیر حسین
15 مهر 92 17:36
به به چه پسرماهیکلی به مامانش کمک کرده!امیدوارم همیشه خوش باشید عزیزم


سلامی مامانی عزیز
مرسی عزیزم،شما همیشه به ما لطف دارید
سایدای من
15 مهر 92 19:07
وقتتون بخیر . امیدوارم مزاحم نباشم .میخواستم بگم اول برید قسمت ارتباطات همون جایی که مدیریت وبلاگ هست قسمت بالا سمت راست .بعد همونجا کلیک کنید باز میشه نی نی تلگراف وپرسش وپاسخ ونی نی گپ هست قسمت نی نی گپ را باز کنید نوشته لیست دوستان /لیست سیاه ودرخواست جدید ولیست انلاین لیست انلاین را بازکنید مارا از توش پیدا کنید بعد همونجا نوشته درخواست دوستی کلیک کنید تا توی صفحه من باز بشه منم قبول را میزنم وبعد ادامه میدیم امیدوارم تونسته باشم راهنماییتون کرده باشم .موفق باشید .

آهان چه جالب من اینجا تا حالا نیومده بودم،من فک کردم منظور شما اون کلوپ نی نی سایت و ایناست!
الان دیدم که اومدم فک کنم شما رفته بودید ببخشید تورو خدا اما دیگه یاد گرفتم هر زمان بودید یه ندا بدید منم خودمُ میرسونم بازم شرمنده
مامان بردیا
15 مهر 92 21:46
چمن های حیاطتون حســـــــــــــــابی دلمو برد
فدای کسرا جوون


قابل ندارن عزیزم
پریسا مامان کیان
16 مهر 92 19:23
آخیییییی. موهات رو کوتاه کردی کسرایی. چقدر بهش میاد.چه حیاط خوشگلی دارین. برین حالش رو ببرین. جای ما رو هم در آرامش سوئد خالی کنید.


مرسی پریسا جونم
مامان ساینا
17 مهر 92 11:08
آخ جوووون بازم گردش با دوستاتون..
چه خوب که بهتون خوش گذشته و چه خوب که اونجا این همه آرامش داری خدارووووشکر

ممنونم عزیزم لطف داری
عمه هانیا
17 مهر 92 16:10
انشااله همیشه خوش باشید
الهی قربونت برم که بزرگ شده کمک مامانش میده


مرسی عمه جووون
صبا خاله ی آیسا
17 مهر 92 18:13
افرین به کسرا جونم ک دیگه بزرگ شده
ب مامانش کمک میکنه
فدات عزیزه دلم
خوش ب حالتون ک اونجا زندگی میکنید جای ماروهم خالی کنید


عزیزم
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به پسرم کسرا می باشد