کسرا کسرا ، تا این لحظه: 13 سال و 9 ماه و 18 روز سن داره

پسرم کسرا

روزایی که میگذرن، با عجله

1392/9/3 0:48
نویسنده : مامانی کسرا
363 بازدید
اشتراک گذاری

 

 

 

 

تصور کسرا از مهد جاییکه بچه ها میرن تا بازی کنن!

فقط بازی!

البته بچه سه ساله کلا به تمام دنیا به چشم یه بازی نگاه میکنه اما الان

متوجه شد ِ که هر کاری که دوست داشت رو تو مهد نمیتونه انجام بده!! برخلاف خونه...

اوائلی که اومده بودیم سوئد چیزی که خیلی نظر منُ به خودش جلب کرد این بود

که چقدر مردم سوئد مطابق سنشون رفتار میکنن!

دقیقا میدونن هر جایی چیکار باید بکنن ،چه لباسی باید بپوشن و چطور رفتار کنن!

الان که قوانین مهد ،محدودیتها،بایدها و نبایدهاشون رو میبینم

متوجه شدم بهشون یاد میدن!

یاد دادن و شاید اوائل مجبورشون کردن که به جا رفتار کنن!

با آرامش تمام،بدون تنش از سن کم که بچه خیلی سر کش نیست و قبول میکنه، بهش یاد دادن

حد و حدودش هر جایی چقدر ِ...

خط قرمزشون هم احترام به دیگران ِ، حقوق دیگران و قانون ....

زمانیکه بچه ها تو مهد با قوانین مواجه باشن و کاملا توجیح شن که باید احترام بذارن

فردا تو جامعه دنبال راه میونبر واسه دور زدن قانون نمیگردن چون یاد گرفتن این راه درست ِ.

امروز وقتی از مونیکا شنیدم که چجوری نسل به نسل یادگرفتن که چطور باید با بچه برخورد کنن

فهمیدن این کار یه روز و دو روز نیست...

اما واسه شروع کی بهتر از نسل ما،ما دهه شصتی های معروف!

دیگه نباید با بچه هامون مثل نوزاد رفتار کنیم!

نباید همه کارا رو واسشون انجام بدیم،اگه گفت خسته ام ،نمیتونم!

باهاش حرف بزنیم بگیم که منم خسته ام مامانم ،

خیلی بیشتر از تو، از صبح تا الان اینکارو کردم، اینکارو کردم و...

باید بارها بهش متذکر شیم که میتونه اما نباید بگیم تو دیگه بزرگ شدی!

وقتی از مونیکا پرسیدم چجوری به بچه میگید به بقیه احترام بذار ِ ،گفت هر زمان کاری میکن که

لازمه بهش تذکر بدیم میگیم با این کار به من احترام نذاشتی یا به فلانی(دقیقا اسم میبریم)

نمیگیم به من احترام بذااار یا به دوست احترا بذاااار

حالت دوم جنبه امری داره و بچه گوش نمیده!

اما تو حالت اول بهش یادآور میشیم که احترام نذاشته!

امروز دقت که کردم دیدم

چیزی که زندگی مشترک منُ حامد رو همیشه با وجود اختلافات زیادی که

با هم داشتیم  زنده و شاد نگه میداره این ِ که ما یادگرفتیم با هم وقت بگذرونیم

لحظاتی در کنار هم کاری رو انجام بدیم که دوتایی از انجامش لذت میبریم

این به تقویت روابطمون همیشه کمک کرده

فیلم خوب دیدن،قدم زدن،جدول حل کردن،پازل حل کردن،کلمه بازی معروف ...

خلاصه بلدیم با هم وقت بگذرونیم

و امروز من همین راهکار رو از زبون مونیکا در مورد کسرا شنیدم!

خیلی تاکید داشت من یادبگیرم چجوری با کسرا وقت بگذرونم که هم به من و

هم به کسرا خوش بگذره چون بچه خیلی سریع متوجه میشه مامانم الان

ناراحته و از اینکه با من ِ خوشحال نیست و این اصلا خوب نیست!

تا این لحظه راهکاری بلد نیستم که به دوتاییمون خوش بگذره اما باید پیدا کنم

طبق معمول همیشه هم نیازمند یاری سبزتون هستم

 خلاصه که امروز هم روزی بود در نوع خود بینظیر پر از چیزای جدید...

اول صبح بعد مدتها یاد کیف خرگوشیش افتاد و گفت با کیفم میخوام برم

قبلا خیلی با کیفش حال نمیکرد حتی یه بار

اگه غافل شده بودم انداخته بودش تو دریاچه، اما امروز با علاقه بردش مهد!

 

 

آثار سرماخوردگی هنوز تو بدنش هست!یکم بیحال بود، تو خودش بود، یکمم بیحوصله...

مونیکا میگفت ممکنه یه هفته دیگه دوباره تب کن ِ

نگران نشو مدل بیماریش ِ...

با خودش سرگرم بود

 

عکسشُ زده بودن روی کمدش،دوتایی خیلی خوشحال شدیم
اینجوری احساس مالکیت بیشتری نسبت به کمدش  داشت و حتی نسبت به مهد
احساس میکنه جزئی از بچه هاست

 

ماجرای این عکس خیلی جالبه، واسه پاسپورتش رفتم گرفتم،

پنجشنبه بود،صاحب عکاسی واسه امواتش خرما گذاشته بود روی میز این

بچه ما هم اون روزا خرما خیلی میخورد،مثل اوائلی که اومده بودیم اینجا زیتون خیلی میخورد!

خلاصه تو این عکس دهنش پر خرماست

دستاشم پر خرما بود...

                                                          خدایا میدونی خیلی ممنونم ازت خیلی خیلی...۩۞۩  سلام عزیزان خیلی خوش آمدید تصاویرمتحرک شباهنگ www.shabahang20.blogfa.com ۩۞۩

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (11)

فریده
28 آبان 92 11:04
چقدر خوب ، وقتی وارد وبلاگ کسرا جون می شی یه مطلب جدید یاد می گیری . حسابی به فکر فرو می ری که چه رفتاری درسته که در قبال بچه هامون انجام بدهیم . ممنون که تجربیاتت رو می نویسی و به ما منتقل می کنی . چقدر عکس کسرا که روی کمدش زدن باحاله .. مخصوصا که گفتی خرما داخل دهنشه. هزار تا بوس گنده فقط واسه کسرا
مامانی کسرا
پاسخ
شما که خودتون ماشالله استاد مایید خانم خانما
فروش جامع ترین آلبوم خاطرات کودکان و نوزادان
28 آبان 92 12:19
سلام خوبيد--کوچولوتون خيلي نازه ماشااللاه راستي براي کوچولوتون آلبوم خاطرات کودکان گرفتيد فروش جامع ترين آلبوم خاطرات کودکي و نوزادان از مشخصات اين آلبوم منحصر به فرد شما مي توانيدخاطرات کودک دلبند خود را لحظه به لحظه ثبت نماييد از مشخصه هاي اين آلبوم ميتوان به شجره نامه پدر و مادر-محل عکس سونوگرافي-جشن سيسموني و هدايا-محل قرار دادن گواهي ولادت نوزاد-جشن نام گذاري-جدول قيمت ها در زمان تولد کودک--جدول واکسيناسيون کودک-تاريخچه درآمدن دندانها- آلبوم عکس و .... اشاره کرد ابعاد آلبوم30*22سانتي متر-وزن 840گرم- تعداد صفحات 72صفحه خاطرات و 7 صفحه آلبوم عکس با طراحي کاملا جديد ميباشد لطفا جهت کسب اطلاعات بيشتر و مشاهده محصولات ديگر شرکت به تک به سايت www.albomekhaterat.blogfa.com مراجعه بفرماييد www.albomekhaterat.blogfa.com www.albomekhaterat.blogfa.com www.albomekhaterat.blogfa.com 09376636021 تلفن ثبت سفارشات توليد و پخش شورت هاي آموزشي کودک (پوشک اموزشي براي اولين بار در ايران شورت آموزشي کودک چيست؟ )) هرگاه بخواهيد به کودک آموزش دهيد موقع دستشويي به شما اطلاع دهد مي توان از اين پوشکهاي آموزشي استفاده کرد از مزاياي اين پوشک اين است که اگر کودک دستشوي خود را اعلام نکرد به هيچ عنوان نم پس نمي دهد و همچنين قابل شستشو و استفاده مجدد است يکي از روشهاي اموزش کودک عکسهاي روي پوشک وقتي کودک ادرار ميکنه کم کم محو ميشه و مادر مي تواند بگه به کودکش که ببين ...اين عکس دوستاته ...اسمشون چيه و ... بعد بگه که دوستات دوست ندارند تو توي اين شورته جيش کني اگه جيش کني کم کم ميروند . تو که دوست نداري دوستات بروند جاي ديگه ...دوست داري؟ من فکر ميکنم که خيلي راحت مي توني بچه را از پوشک پوشيدن با کمک اين پوشکها معاف کنيم فروش به صورت کلي و جزعي و ارسال رايگان به تمام نقاط کشور تلفن مرکز پخش 09376636021
مامان یاسمن و محمد پارسا
28 آبان 92 18:14
امیدوارم روزو روزگار بر وفق مرادتون باشه ماجرای عکس انداختن این شیطون بلا خیلی جالب بود
مامانی کسرا
پاسخ
مرسی عزیزم مرسی از لطفت مرسی از مهربونیت
مامان ایمان
28 آبان 92 19:03
سلام عزیزم تو این سرما خودتو اینهمه پوشوندی عزیزم داری بازی می کنه شیطون بلا خدایی نکرده سرما میخوری
مامانی کسرا
پاسخ
یه کوچولو سرما خورده اما حالش بهتره مرسی خاله جون
پریسا مامان کیان
29 آبان 92 8:59
نظر اشتباهی گذاشتم. مال این مطلب بود،تو اون پست نوشتمش. قاطی کردم خب؟ میخوای یه بار دیگه بنویسم؟؟؟؟؟؟؟؟
مامانی کسرا
پاسخ
نه درست شد عزیزم اشکال از من بود
مهسا
29 آبان 92 14:50
انگار نظراتمون پاک شده... من خیلی بلند نوشته بودم... به مونیکا جان بگید بیاد یه دوره واسه بزرگترها تو ایران بذارهخیلی نیاز داریم.
مامانی کسرا
پاسخ
آره نظر تو نظر پریسا همه رو زدم پاک کردم!اینجور آدم شاهکاریم من تورو خدا دوباره بنویس
مهسا
29 آبان 92 20:07
اون روز تو یه جمعی بودم که بچه خیلی بی ادبی می کرد به هیچ کس هم احترام نمی ذاشت...تو دلم یاد حرفات افتاده بودم. بعد با خودم گفتم بچه بیچاره گناهش چیه؟ پدر مادر وقتی خودشون با مفهوم احترام به دیگران بیگانه هستند. بچه از کجا یاد بگیره آخه...به مونیکا جون بگو بیاد ایران یه دوره بذاره واسه بزرگترها...چندین سال وقت لازمه که اول خودمون اصلاح شیم. راستی دارم می رم انکارا پیش همسر جان..دل تو دلم نیست. اولین فرصت باز می یام بهت سر می زنم.
مامانی کسرا
پاسخ
دقیقا موضوع همینه مهسا جان اول باید از خودمون شروع کنیم تا زمانیکه این آمادگی رو در خودمون ندیدیم جنایت بچه دار شدن!اما بعد از آمادگی بچه دار شدن عالیه اینا همه احساسات ِ منه وقتی تو وبلاگت خوندم داری میری آنکاراااااااااااااااااا خیلی خیلی خوشحالم واست انشالله خوش بگذره ،حسابی خوش بگذروووووووووووووون یهوووووووووووووووو
مهسا
29 آبان 92 20:14
وای مامانی کسرا جون..مادرم..مادر شوهرم..خاله های همسر جان..عموی خودم....و.....واسه این یه هفته که می رم انقدر خوردنی گذاشتن ببرم..نمی دونم چجوری می خوام ببرم. حتی فکر شب یلدا هم بودن....پشمک و حلوا....هر کی کیف باز کنه فک می کنه اونجا قحطیهدلمم نمی یاد نبرم دلشون رو بشکنم.
مامانی کسرا
پاسخ
من تجربه دارم همه رو ببر!آره اونجا واقعا قحطیه اینجور چیزاست!در ساکتُ باز میکنی حالشُ میبریــــــــــــــــــــــی کادو واسش ببریااگه یکی از عکساتونُ نبرده حتما واسش ببرش بذارش اونجا از ته دلم واست خوشحالم چون حالتُ کاملا درک میکنم
زهرا مامان ایلیا (شیرین تر از عسل )
30 آبان 92 14:16
ای جانم قربون اون کوله ات بشم من عزیزم خدا پشت و پناهت باشه
مامانی کسرا
پاسخ
مرسی خاله مهربون
عمه هانیا
2 آذر 92 20:54
ای جانم عاشق این عکس خرماییش هستم. به نکات جالبی اشاره کردی سودابه نکاتی که خیلی راحت ازش میگذریم درحالی که نکات اصلی شاد زیستن هستند مرسی عالی بود
مامانی کسرا
پاسخ
قابل نداشت عزیزم
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به پسرم کسرا می باشد