کسرا کسرا ، تا این لحظه: 13 سال و 9 ماه و 18 روز سن داره

پسرم کسرا

ایراد کار من کجاست؟!

1392/5/17 16:36
نویسنده : مامانی کسرا
719 بازدید
اشتراک گذاری

 

 

                                                                 Caillou escribiendo

 

گاهی اوقات از خودم میپرسم کجای کار من اشتباه بود

که نتوستم با کسرا یه ارتباط مادر و فرزندی داشته باشم!

وقتی برمیگردم پشت سرمُ نگاه میکنم میبینم یا من داشتم کسرا رو مجبور به کاری میکردم یا اون

با زور گویی و جیغ داد منُ مجبور کرده کاری که میخواد واسش بکنم!

یه جای کار ،بد ایراد داره، اما نمیدونم کجاش؟قسمت اکتسابی قضیه که کلا تعطیل !

چون ما نسلی بودیم که اصلا و بلکل یه سری چیزا رو یاد نگرفتیم و همینجور اومدیم جلو...

نمیخوام دنبال مقصر بگردم ، اما واقعا چرا اینا اینقدر خوب میتونن بچه شون رو قانع کنن

که یه سری کارا رو نباید انجام بده یا برعکس باید انجام بده اما من تو

کوچکترین موضوع باید با کسرا درگیر باشم...

حالا اصلا کلا چی شد بحثم به اینجا رسید!؟

داشتیم برمیگشتیم، تو هواپیما من و بابایی حدود ده دقیقه داشتیم خیلی آروم و منطقی و با دلیل واسه

کسرا توضیح میدادیم که باید کمربندشُ ببنده، از نشون دادن علامت بستن کمربند گرفته

تا توضیح برگه پرواز و نشون دادن تک تک مسافرا که ببین همه بستن ...

اما حریفش نشدیم که نشدیم،

خانم مهماندار خیلی آروم با اینکه انگلیسی صحبت میکرد، محکم و قاطع

وایستاد بالای سرش و گفت "لطفا ببند عزیزم"!

با همین سه کلمه ،اونم به زبونی که کسرا متوجه نمیشد فقط با حالات و میمیک صورتش بچه

تخس منُ مجبور کرد کاری رو که میگه انجام بده...

حالا من !!!!!؟؟؟؟

با صد تا خواهش و التماس هم نمیتونم متقاعدش کنم که

تو اتوبوس جیغ نزن!جیشتُ خبر کن!سر میز بشین غذا بخور نه در حال بالا پایین پریدن!

واقعا کجای کار ایراد داره؟!

 

 

                                                                                                   خدایا کمک کن

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (5)

فریده
23 تیر 92 9:16
شاید از بس ما بهشون امرو نهی می کنیم اونا رو لجباز بار می آریم . نمی دونم شاید


اخه موضوع همينجاست كه من اصلا أمر و نهي نميكنم خواهش ميكنم!!!
مامان یاسمن و محمد پارسا
23 تیر 92 12:20
عزیزم کسری خوشگلم کاراش طبق شرایط سنشه منم الان نمی تونم با بچه ها اون ارتباطی که دوست دارم بر قرار کنم شاید خجالت از دیگران باعث میشه به حرف دیگران گوش می دند اما نسبت به ما این حس و ندارند و همینطور همون احساس ارامش و امنیتی که کنار ما دارند باعث شده حس کنند حرفهاشون را راحت بزنند و هر کاری دلشون بخواد بکنند البته حس می کنم این احساس خود رای در پسرها بیشتره چون پارسا به شدت خود رایه (خودمونیم یه پا روان شناس شدم)کسری جونم دوستت دارم

شایدم!بهر حال از توضیحت و در میون گذاشتن تجربه ات بینهایت ممنونم
ارغوان
23 تیر 92 13:35
شاید اون اقتداری که لازمه نداری سودابه جون. منم اول می خواستم صحبت فریده جون را داشته باشم بعد دیدم چی نوشتی. به نظرم شاید شما بیشتر از چیزی که باید براش برهان و استدلال میاری که این خیلی خوبه ولی تو سنین قبل از مدرسه که بچه ها هنوز منطق و استدلالشون اونقدر محکم نیست این شیوه چاره ساز نیست. شما والدی و در جایگاه قدرت هستی سعی کن خیلی محکم باهاش صحبت کنی و خیلی گزینه براش باقی نذاری. مثلا به جای اینکه بگی الان کجا بریم ارزش بپرس پارک را دوست داری یا دریاچه؟ اینجوری آزادی نسبی بهش دادی ولی گزینه ها را محدود کردی که متوجه بشه تصمیم گیرنده شمایی. اگه یه وقتایی کارهایی می کنه که موافق نیستی خیلی دلیل و برهان نیار خیلی محکم بگو چون تو اتوبوس جیغ زدی مثلا تا 3روز از دریاچه خبری نیست حالا میتونی انتخاب کنی که جیغ بزنی یا جیغ نزنی.

بازم ممنونم عزیزم چقدر قشنگ نوشته بودی، دو گزینه ای واقعا پیشنهاد خوبیه اما من خیلی امتحان کردم متاسفانه هنوز جواب نداده
مثلا با من میخوای بری دستشویی یا بابا!
جواب کسرا هم این بوده، نه! من نمیخوام برم دستشویی (با جیغ)
اما تنبیه دومی که گفتی مثلا 3 روز تلویزیون نبینه فکر خوبی البته چون مدت زمان رو متوجه نمیشه فک کنم تا شب محرومش کنم بهتره...
اما واقعا از پیشنهاداتت ممنونم عزیزم
ارغوان
23 تیر 92 13:36
سعی کن بین عملی که نادرسته با تنبیهی که براش در نظر گرفتی اصلا فاصله نیفته که متوجه بشه این دقیقا پیامد رفتارشه و اگه دوباره این رفتار را تکرار کنه همین نتیجه حاصل میشه. منظورم از تنبیه اینه که از یه چیزی که دوستش داره محرومش کنی مثل کارتون یا .. خیلی هم جدی باش و تصمیمتو عوض نکن اگه یه وقت ناراحت شد. سعی کن کسرا جون اقتدار را در رفتارت ببینه نه در گفتارت

همه اینها را خودت بهتر از من میدونی فقط خواستم بگم منم بلدم

ممنونم از راهنماییت گلم بعضی نکته هارو آدم می دونی اما احتیاج به یاد آوری داره!
اما یه چیز جالب هم الان حامد گفت مثلا تو اتوبوس جیغ میزنه بلافاصله نمیتونیم تنبیهش کنیم!
ولی تو خونه خوب خیلی دستمون باز تره...

مامان ساینا
23 تیر 92 17:37
ای بابا سودابه جون اینا تاثیری نداره..دوستات همه مو رو میبینم من پیچش مو...
من میدونم این مشکل یه مشکل ذاتی و ژنتیکیه عزیز دلم.. منو تو خوب میدونیم

کاریشم نمیشه کرد بچه به عموش رفته..
ما هرچی بگیم نمیشنوه باید از یه غریبه بشنوه
یه چیز دیگه اینکه درست شدنی هم نیس ربطی به سن نداره
دوستتون دارم

ای گفتی شیرین جووووووووووووون
قربونت برم ما بیشتر

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به پسرم کسرا می باشد