کسرا کسرا ، تا این لحظه: 13 سال و 9 ماه و 11 روز سن داره

پسرم کسرا

بارون بارون ِ زمینا تر میشه...

1393/5/25 2:28
نویسنده : مامانی کسرا
562 بازدید
اشتراک گذاری

 

 

روزای بارونی انگار تمومی نداره ، اما زندگی خیلی در قید و بند  آب و هوا نیست، جریان داره و میگذره!

ما و پسرکمون هم با این جریان در حرکتیم .

کسرا میره مهد، کما فی سابق گاهی خوب و خندون گاهی با اخم و غر غر!

چند روز پیش با بابایی رفته مهد، مونیکا گفته میخوایم بریم جنگل ، بابایی واسش بارونی پوشیده، مونیکا گفته نه

در بیار سویشرت بپوش با اون لباس عرق میکنی!

همین چهار کلمه حرف باعث شد جوجه ما بزنه زیر گریه و داد و بیداد که من اصلا مهدُ دوس ندارم و...niniweblog.com

عصر رفتم مونیکا نبود به "ا ِمی" گفتم که به مونیکا بگه اجازه بده کسرا هر چی میخواد بپوشه!

فردا صبح که اومدم مونیکا صدام زد و گفت من نمیتونم مقراراتُ واسه کسرا عوض کنم چون گریه میکنه

یا نق میزنه کسرا باید قبول کنه!

خیلی منطقی ، روان و سلیس بهش گفتم من همیشه به کسرا میگم که باید به حرف شما گوش کنه 

اما میخوام به شما هم بگم که بهش اجازه بدید خودش انتخاب کنه لباسشُ!

کسرا کشور شما، آب و هوای شما و شرایط زندگی اینجا رو  هنوز نمیدونه باید تجربه کنه!

زمستون میگه گرممه!تابستون میگه سردمه .به قول مولین اصلا شاید این بچه ما خونگرمه! تاکید کردم 

من به شما و تجربه شما احترام میذارم اما ازت میخوام که اجازه بدی کسرا

احساس بهتری نسبت به خودش ، لباسش و  اینجا داشته باشه!گفتم و گفتم و گفتم تا

قبول کرد !      

و بعد از نیم ساعت حرف و بحث بغلم کرد و گفت خوشحالم که ما تو رو میفهمیم و تو هم ما رو!!!

نتیجه بسیار خوب بود! اومدم دنبال کسرا دیدم با زیرپوش داره تو حیاط میچرخه!

حالا همه بچه ها کلاه و کاپشن دارن!!!niniweblog.com

میدونین سوئدیا یا حرفی نمیزنن اگرم زدن پاش وایمیستن پس باید قبل از حادثه(قبل از زدن حرف)جلوشُ بگبریم!

ولی دوسشون دارم خیلی آدمای ماهی هستن(چشمشون نزنمقه قهه)

اما بگم از روزگارمون که این هفته تو یوتبری هفته فرهنگه،برنامه های مختلف از فرهنگ ها و کشورهای مختلف!

غذا ها و خوراکیهای جورواجور!

از همبرگر کانگورو و کوروکدیل گرفته تا غذاهای برزیلی و هندی!!! کنسرت و برنامه های موسیقی زنده.

خلاصه هر چی که فک کنید .niniweblog.com

دیروز عصر رسیدیم بریم ،خیلی شلـــــــــــــــــــوغ بود اوه اوه اوه.

لاله خواننده معروف ایرانی الاصل سوئدی هم کنسرت داشت! غلغله بود! نمیدونین چه جمعیتی اومده بود!

سوئدیا لاله رو خیلی دوس دارن! دو ساله که بوده اومده اینجا، سی ساله اینجاست و فقط آهنگای سوئدی میخونه!

فارسی بلده اما با لهجه!

با خودم فک میکردم خانمای ایرانی تو دنیا مدال میگیرن،هنر خلق میکنن در یک کلام غوغا میکنن بعد تو اون کشور 

دقیقا داریم با زن ایرانی چه میکنیم من نمیفهمم والا!!!؟؟؟

بگذریم!

کودک ما تو اون هیاهو نقاشی کشید، بازی کرد، از تونل آب رد شد، با چسب و چوب برج درست کرد و آخر شبم

خیلی اتفاقی سر از یه رستوران ایرانی در آوردیم و جاتون خالی چلو کباب خورد.*グーミン* のデコメ絵文字

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

          الهی

 دلی ده که در حرص و آز بر ما باز نشود و قناعتی ده که چشم امید ما جز بروی تو باز نشود.

دستم گیر که دست آویز ندارم و عذرم بپذیر که پای گریز ندارم.

          الهی

فرمودی که در دنیا بدان چشم که در توانگران می نگرید ، بدرویشان و مسکینان نگرید.

تو کریمی را والاتری که در آخرت بدان چشم که در مطیعان نگری در عاصیان نگری.1

 

アメリカン のデコメ絵文字لحظه هاتون لبریز حضور حقアメリカン のデコメ絵文字

 

 

-----------------------------

1 - خواجه عبدالله انصاری

 

پسندها (7)

نظرات (15)

بابا و مامان
25 مرداد 93 16:38
وای تو سرما با زیر پوش تو دیگه کی هستی شیطون بلاعزیز دلم مواظب باش سرما نخوری همیشه خوش باشی عزیزم و نوش جونت مامان کسری جون و را با زیر پوش مربیشونم دید
مامانی کسرا
پاسخ
آره میدید اما کاری نداشت بنده خدا به روی خودش نمیاورد مرسی خانمی شما همیشه به ما لطف دارید
مامان یسنا
25 مرداد 93 19:24
هوای اینجا بس که گرم و سرجیه خیلی کسل کنندست... خداروشکر سنگده هست و هر از گاهی آب و هوامون عوض مبشه...اونجا معمولا بارونیه... تو این روزهای بارونی دلتون گرم و شاد
مامانی کسرا
پاسخ
خوبه زود میتونین آب و هوا عوض کنین!اگه راش دور نیست کلا برید همونجا زندگی کنید بسی حال میدهااااا ممنون از لطفتون
مامان یسنا
25 مرداد 93 19:31
تو بارون رکابی هم حال میده ها... کسری جونو ببوس
مامانی کسرا
پاسخ
کلا این بچه ما شاهکاره!!!! مرسی عزیزم!
محبوبه مامان الینا
26 مرداد 93 7:45
سوئدی ها هر چقدر هم رو حرفشون پابرجا باشن هنوز ما ایرانی ها رو نشناختن آخه ما کلی فیلسوف داشتیم و تو بحث و تبادل نظر عمرا که کم بیاریم هر وقت برنامه ها و فستیوال های مختلف به بهانه های مختلف رو تو کشورهای دیگه میبینم با خودم میگم اونا چقدر دنبال شادی ان و ما فرو رفتیم تو روزمرگی و جدل با مشکلات زندگی و اجتماعمون همیشه خوش باشین دوستم
مامانی کسرا
پاسخ
من شخصا آدم لجبازی تو زمینه ای که اطلاعات ندارم نیستم و نمیگم حرف حرف منه! اما در این یه مورد باید مونیکارو متقاعد میکردم دقیقا،ببین این سوئدیا نه آّب و هوای خوبی دارن، نه تاریخ و گذشته خاصی دارن نه .... اما به طرز باورنکردنی دنبال جشن و برنامه و سرگرمی گروهی هست! ولی خوب میدونی دزدی و اختلاس و فاصله طبقاتی و... رو هم ندارن!
عشق یعنی
26 مرداد 93 9:32
عکس العمل شما مادرهارو در مقابل دیگران میبینم یا این که چه طوری با بچه ها برخورد میکنید خیلی برام جالبه. شاید اگر من بودم می گفتم بچه باید به حرف مربی اش کنه و قوانین و رعایت کنه. اما دیدم شما کاملا برعکس حرف من برخورد کردین . بعد با خودم فکر می کنم میبینم کار شما درسته. چه دلیلی داره بچه رو تو چیز به این سادگی اذیت کرد و اون چیزی که نمی خواد بپوشه. ما خودمون اصلا حاضر نیستیم یه بسا و به خواست دیگران بپوشیم
مامانی کسرا
پاسخ
میدونی من همیشه به کسرا میگم که به حرف مونیکا یا لوئیس گوش کنه!اما لازمه که به اونا هم یادآوری کنم خیلی سخت نگیرن! کسرا پسریه که اگه بهش بگم تو باید این کارو بکنی مطمئنم اون کارو انجام نمیده اما اگه بی تفاوت باشم و بهش بگم به نظر من باید این کارُ بکنی اما خودت تصمیم بگیر! بعد منطقی تر برخورد میکنه! حالا اگه یه موضوع خیلی مهم بود میگفتی آره اما لباس به قول شما کاملا شخصیه! کسرا واقعا گرمایی!یعنی همیشه تو خونه حتی زمستونم با یه رکابی میچرخه!حالا من دارم یخ میزنماااا! بنظر من بهتره ایجاد حساسیت نکنیم فقط همین!همه بچه ها مثل هم نیستن
فریده
26 مرداد 93 10:31
چقدر کار خوبی کردی با مونیکا صحبت کردی ، چقدر روی بچه استرس باشه ، یکم راحت تر هم می شه گرفت . ولی باور اینکه اونجا زمستان آمده و کسرا باید لباس گرم بپوشه اونم با توجه به روحیات کسرا مو روی تنم سیخ می شه .
مامانی کسرا
پاسخ
نمیدونم نظرت جدی بود یا شوخی ولی کلا استرس اینجا خیلی بی معنیه!!! اونم روی بچه! ولی در کل هر از گاهی یه بار باید بهشون یادآوری کنم یه سری مسایلُ
عشق یعنی
26 مرداد 93 17:23
سودابه جون نظرات وبلاگ و خودم تایید می کنم و پس تهایی که کلید میزاره بدون جواب تایید می کنم. اگر بعضی ها هم جواب داره من جواب دادم پس اصلا نگران نباش که با چه لحنی نظر میزاری. چون کلید فقط خوشحاله که من دوستای خوبی مثل شما دارم . معمولا هم نظرات و نمی خونه و بهرزگاهی که دلش پر میکشه میاد و برای من یه مطلبی می نویسه. به قول خودش می گمه جمعوتون خانم ها هستند و من نباشم راحت ترم پس هر طور که دوست داری می تونی نظر بزاری عزیزم
مامانی کسرا
پاسخ
عزيزم مرسي توضيح دادي گلم، آخه يه لحظه كه دقت كردم ديدم اي داد بيداد، من چقدر خودموني و راحت نظر گذاشتمگفتم حداقل بگم كه نفهميدم.ولي بهر حال متن قشنگي بود و انشالله كه هميشه خوش باشيد و شاد
پریسا مامان کیان
26 مرداد 93 23:58
سلاااااااااااااااااام خوبی سودابه جون؟کسرایی عزیزم خوبه؟آقا حامد خوب هستن؟ چه جالب اینجا هم یه هفته ای میشه که عصرا بارونای نم نم داریم و بیرون که هستیم حس میکنیم که باید یه کم بیشتر لباس بپوشیم. ولی هنوز در طوول روز هوا گرمه. دیگه حداکثر یک ماه بشه اینجا هم بدون سوشرت جولان داد. خیلی عالیه که مونیکا رو متقاعد کردی. خدا خیرشون بده که اینقدر انسان و فهمیده ان. ولی واقعا کسرا خونگرمه هاااااااااااااااااااااااااااااااا انشالله زیر آسمون ابری هوای دلتون آفتابی باشه
مامانی کسرا
پاسخ
مرسی پریسا جون لطف داری آره خداییش اینجا نسبت آدمای با شعور به بیشعور 50 به یکه! که اون یه نفرم مطمئن باش هموطن عزیزمون از آب در میاد اینجا حسابی هوا خنک شه و کم کم روزا دارن کوتاه میشنچه زود گذشت تابستون!واقعا بهمون خوش گذشت خدا سلامتی بده انشالله سال دیگه! انشالله شما هم خوب خوش باشید و سلامت
مهسا
27 مرداد 93 2:16
چقدر خوبه که رو حرفشون وای میستن. ای خدا..درد خیلی زیاده ...خیلی زیاد د د تو کشور خودمون خیلی چیزا نابود شده یا در حال نابودیه و من رو همیشه آزار می ده... هیچ کاری هم نمی تونم بکنم. واقعا اذیت می شم.. به به کباب.
مامانی کسرا
پاسخ
آره دیگه به اون کشور امیدی نیست! مهسا جان واسه پستای بعدیت نمیتونم کامنت بذارم نمیدونم چرا؟ پس همینجا بهت میگم که چشمت روشن عزیزم انشالله که همیشه جمعتون جمع باشه و دلتون خوش
فریده
27 مرداد 93 12:15
والله تو کشور ما استرس جزء لاینفک زندگی است به خاطر همین کاملاً جدی گفتم ، چون اصلاً توی مخیله ما نمی گنجه زندگی بدون استرس. می گه : دومین کشور غمگین جهان شدیم ، چیزی تا قهرمانی نمونده هموطن پارو بزن. می بینی تو رو خدا ، با خوندنش آدم نمی دونه گریه کنه یا بخنده . راستی ممنون از راهنمایی خانوادگی تون. هر جا هستید از زندگی بدون استرستون لذت ببرید.
مامانی کسرا
پاسخ
واااقعا یاد یه جمله اوفتادم که نوشته بود"اگر همت کنیم میتوانیم رکورد بزنیم و سرانه مطالعه کشورُ به صفر برسونیم.کافیه تابلو مغازه ها رو هم نخونیم" آدم اینجور جمله ها میبینی نمیدونه هر هر بخنده یا های های گریه کنه انشالله خدا آخر و عاقبتمونُ بخیر کنه قابل نداشت خدا کنه بهت خوش بگذره
رها
27 مرداد 93 16:34
واای عااشقاین جشنام.خوبه مهاجرت کنما
مامانی کسرا
پاسخ
آره خیلی حال میده
مامان مینا
28 مرداد 93 11:21
ماشالا به کسرا جون خوشگل وناز چه خوب که با مربیش صحبت کردی.البته اونا به روحیات و شاد بودن بچه ها خیلی اهمیت میدن خیلی خوبه اونجا تفریح وشادی جز لاینفکه زندگیشونه دلم به حال خودمون میسوزه تفریح ما هم چند وقت دیگه شروع میشه محرم وبیرون ریختن دسته ها و.... سودابه جون خوش باشید
مامانی کسرا
پاسخ
آره خیلی حواسشون هست شکر خدا من همیشه فک میکردم شاد بودن دست خود آدمه اما الان میبینم نه واقعا محیط زندگی هم خیلی تاثیر داره! میدونید تفریح داریم تا تفریح!واقعا تفریحات سالمه که باعث میشه روحیه آدم بهتر شه! البته منکر سختیای زندگی اینجا هم نمیشم ، خودتون که در جریانید. انشالله خوب و خوش باشید
مامان
31 مرداد 93 3:26
عالیییییی# بود خیلی لذت بردم از این پستتون مثل همیشه زیبا مینویسید. خوش بحال کسرا که یه همچین مامان ماهی داره که انقدر محکم پشتش می ایسته و غریبه ها رو مجاب میکنه که برای راحتی کسرا جون چطور باهاش رفتار کنن. تو بهترینی مامان کسرا جون
مامانی کسرا
پاسخ
مرسی از لطفتون اما خودم اصلا یه همچنین نظری ندارم اشتباهات زیادی داشتممتاسفانه! ولی ممنون که بهم اعتماد به نفس دادید
زهرا مامان ایلیا جون
2 شهریور 93 20:49
بابا اینهاا چقدر منطقی ان و باحاال چششون نزنیم حالا
مامانی کسرا
پاسخ
شما نمیزنی ولی خودم چشمشون میزنم
نی نی نیومده
17 شهریور 93 16:30
سلام چه پسر نازی داری خدا حفظش کنه،خدا براتون نگه داره....به وب من هم یه سری بزن....
مامانی کسرا
پاسخ
ممنونم
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به پسرم کسرا می باشد