کسرا کسرا ، تا این لحظه: 13 سال و 8 ماه و 13 روز سن داره

پسرم کسرا

زندگیه در گذر ِ ما

1392/11/17 9:38
نویسنده : مامانی کسرا
605 بازدید
اشتراک گذاری

 

نمیدونم شما هم از این مدل خوانندگان عزیز دارید یا فقط نصیب ما شده!؟

دوستانی که فقط به عکسا نگاه میکنن و حدس میزنن چی به چیه و  نظر میذارن!

اوایل با خودم فکر میکردم من ،خیلی بد مینویسم که اینجوری برداشت کردن!؟؟؟؟؟

اما کم کم دقت کردم دیدم نه ،موضوع چیز دیگریـــــــــــستخجالت

اما یه سری خواننده عزیز و گل هم داریم که وقتی واسمون نظر میذارن

هم خودمون کیف میکنیم هم بقیه خواننده هامون.

فریده جون(مامان پرهام عزیز)که با ما در نی نی وبلاگ شروع کرد ولی از بس مهربونه الان با نصف

دوستای ما دوسته رو فک کنم خیلیها میشناسن ، جند روز پیش 

پیشنهاد داده بودن کسرا رو باید به عنوان سفیر زبان فارسی انتخاب کنن!!!!!

مرسی از پیشنهادت عزیزم Coeur

ولی دیگه اگه دنیا فک کرد "پنجره" در زبان فارسی میشه "بیرون "و صرف فعل کشتن میشه کوشوندمش،

بکوشونش و.... دیگه نیاید یقه ما رو بگیریدااااااااا

ما از الان گفتیماااااااانیشخند

اما از شوخی گذشته از همه اتون ممنونم که همیشه همراهم بودید.

تو خوشی و ناخوشیم.

ممنونم که واسمون دعا میکردید و واسه بهتر شدن شرایط پیشنهادای سازنده میدادید.

ممنون از نظرات خصوصیتون که نصیحتم میکردید و راه و چاه و نشونم میدادید.

خلاصــــــــــــــــــــــــــــــــه که ما یادمون نرفته و خیلی خیلی خوشحالیم که در خدمتتون هستیم

و مخلص همه...Winnie bébé

 

 

ساعت به وقت ما5:55 دقیقه صبح است و خانه در سکوت و تاریکی مطلق .

مولین یکی دیگه از مربیای مهد هفته پیش چندتا کاور و کاغذ Aرنگی داد به ما ، با این

توضیح که اینجا بچه ها از خانواده هاشون یه آلبوم ساده درست میکنن و میارن و به هم معرفی

میکنن و درموردشون با هم حرف میزنن مثلا این پدربزرگم ِ این عمه و خاله و....

و معمولا از کساییکه که تو خانواده خیلی دوسشون دارن بیشتر عکس میزارن.

شما هم درست کنید واسه کسرا...

متاسفانه از شخصیت اول زندگی کسرا (بابا مهدی) هیچ عکسی با کسرا نداشتیم و همینطوردایی محمد!

اما از بقیه داشتیم و گذاشتیم

 

 

курочкаمامان طاهره، عمه هانیا،مامان فرح و بابا علی ،курочка

 

 

хомячокدایی فردین و نازنین ،ساینا و شیرین جون وعمو هادی و این عکس ...хомячок

 

 

قبلنا هم این عکسُ یه بار گذاشتم.

به ترتیب از چپ به راست،کسرا(دوماهه) ،مامان سودابه، مامان فرح(مادربزرگ کسرا)،

مادر پری(مادربزرگ من) و بی بی فرنگیس(مادربزرگ مامانم)...

آلبومُ بردیم مهد و نشون بچه ها و لوئیس دادیم.

خیلی خوششون اومده بود، همه جمع شده بودنُ نگاه میکردن.

دیدم این کار چقدر جالب بود و باعث شد که بچه ها بفهمن حالا درسته همیشه من

یا بابایی میریم دنبالش اما کسرا هم مثل اونا پدربزرگ و مادربزرگ داره و....

لوئیس خیلی خوشش اومده بود مخصوصا از این عکس بالایی،

از روی آفتاب تو  عکسا گفت :ایران خیلی گرمه نه!

گفتم :خیـــــــــــــــلیگریه

و اما بشنوید از آقا کسرا که در گیر و دار این ماجرا اولین کلمه سوئدیشُ گفت  :

  "farmor"

یعنی "مادر پدر "یا همون "مادربزرگ پدری" ینی مامان طاهره...

مادر در زبان سوئدی میشه mor و پدر far

و برخلاف اکثر زبانهای دنیا که فقط یه کلمه واسه پدربزرگ مادری و پدری دارن، 

سوئدیا واسه هرکدوم جدا یه کلمه دارن .

  به پدربزرگ پدری میگن"farfar" که ترجمه کلمه به کلمه اش میشه" پدر پدر"،

 به پدربزرگ مادری " morfar "ینی "پدر مادر"،

مادربزرگ پدری "farmor" و  مادربزرگ مادری "mormor".

هر کی ندونه فک میکنه داره سایت آموزش زبان سوئدی میخونه...

ببخشید گفتم شاید واستون جالب باشهنیشخند

 

بهر حال که این فسقلی ما اولین کلمه سوئدیشُ گفت و

الرحم الراحمین

 

 

 

این گلا رو گرفته دستش که من نمیدونم ببره واسه کی؟

همون گل خوشگلای منِ که دیگه پژمرده و زرد شدن!!!

 

                                                             خدایا ممنون

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (17)

مامان یاسمن و محمد پارسا
17 بهمن 92 9:58
سلام عزیزم چه کار قشنگی و خاصی بوده خدا نگهدار همه بزرگترا باشه افرین به کسری جونم، مامان جون کسری جون سوئدی بلده هر وقت دلش بخواد یه کلمه ای میگه من می دونم فدای کسری جون و مامان مهربونش
مامانی کسرا
پاسخ
قربن شما بریم ما
بهاره مامان ونداد
17 بهمن 92 10:05
چه جالب سفیر زببان فارسی حتما بعدا ازش یه فردوسی حافظی چیزی در میاد ما هم دقیقا از اینعکس جد اندر جد مادر و مادبزرگی داریم به نظرم خیلی ایده قشنگیهانشالله سایشون بالای سرتون وای چه این لباس سرهمی بهش میاد با این گلهای تو بغل شبیه عکس های اتلیه شده
مامانی کسرا
پاسخ
مرسی بهاره عزیزم ممنون از لطفت
♥ مینا مامان ثمین سادات ♥
17 بهمن 92 11:10
سلام سودابه جونم کسراجون خوبه عزیزم الهی بگردم کسر جونم سوئدی حرف میزنه واقعا که درسته عکستون خیلی زیبا شده واون آفتاب تو این دل زمستون واقعا به دل میشینه وای منم آفتاب میخوام
مامانی کسرا
پاسخ
آره منم
مامان آروین-مریم
17 بهمن 92 12:13
چه ایده خوبی . حتما کسرا جون هم خوشش اومده و جلوی دوستاش از خانواده اش تعریف کرده . از صبحی چندین مرتبه وبتون رو باز و بستیم اما عکسا رو نشون نمیده به غیر از آخری . ایشالاه همه افراد زندگیتون همیشه سلامت و شاد باشن . چه جالب ، خوشمان آمد از زبان سوئدی ..... عکس کسراجون هم مثل همیشه قشنگ و زیبا
مامانی کسرا
پاسخ
چه بد! مرسی گلم
مامان آروین-مریم
17 بهمن 92 12:14
سودابه جون الهی قربونت برم که هر جا که هستی سنتها رو فراموش نمیکنی ......... با دیدن پته رو میزت کلی ذوق کردم .......
مامانی کسرا
پاسخ
قربون دقتتون بریم ماااااااااااااااااااااااا
مامان طاهره
17 بهمن 92 16:59
باسلام امیدوارم درپناه خدای مهربون همیشه سالم وخوشحال باشیدسودابه جان خداراشکر که بهتری کسراعزیزم خیلی دوستت دارم قربون اون صورت ماهت برم اشکمو دراوردی باسوئدی صحبت کردنت ممنونم مهربونم به امید دیدارهرچه زودتر
مامانی کسرا
پاسخ
ممنون مامان طاهره، انشالله شما همیشه سالم و خوب باشید
مهسا
17 بهمن 92 22:48
حالا من خواننده هایی دارم که فکر کنم اصلا وبلاگم رو نمی خونن می نویسند:سلام. وب جالبی دارید به منم سر بزنید. انصافا فریده جون نظراتش خیلی خلاقیت داره این عکس خیلی بامزه بود. مادربزرگ مادرتون... ردیفی نشستید پس..خیلی جالبه.. خدا حفظتون کنه. ایشالا همیشه شاد وسالم وخوشبخت باشید.
مامانی کسرا
پاسخ
این مدل خواننده دیگه خدایی خیلی شاهکاره مرسی عزیزم. تو هم خوب و خوش باشی
پریسا مامان کیان
18 بهمن 92 9:37
سلااااااام. صبح جمعه تون بخیر. چه ایده جالب. آلبوم عزیزانی که دوستشون داریم. راستی سودابه جون کیان چند روزه میگه" عمه". با صدای بلند و جیغم میگه. فکر کنم زمانایی که بهش میگفتم بیا بریم وبلاگ پسر عمه تو ببینیم یاد گرفته. خلاصه میچرخه و داد میزنه عمممممممه عمممممممممممممممه
مامانی کسرا
پاسخ
الهي قربونش برم!!!!! دل به دل راه داره منم اينروزا همه جا ميگردم ميگم واسه تولد كيان جونم چي بخرم ؟كدوم 'بخرم؟ اين سايز خوبه اون بهش مياد
مامان لیانا
18 بهمن 92 10:57
چه ایده های خوبی دارن برای بچه هاحالا هی میگن غربی ها بی عاطفه و بی تفاوت هستن..کسری جونم انشالا خداوند پدر بزرگا و مادر بزرگاتو برات حفظ کنه خوشگل پسر
مامانی کسرا
پاسخ
بی عاطفه؟ اتفاقا یکی از چیزایی که بنظر من باعث میشه اینجاآدم احساس نکنه تو غربته،بی تفاوت نبودن مردم نسبت به همدیگه است! تو ایران خیلی ادعای رفاقت و مهر و محبت و نسبت فامیلی و... داریم اما در جا همدیگرُ دور میزنیم و بیتفاوت از کنار هم میگذریم اما اینجادر کمال غریبه بودن نسبت به درد و مشکل هم احساس مسئولیت میکنن!
Far sister
18 بهمن 92 14:56
سلام سودابه جون خواستم اول ازت تشکر کنم که همیشه خاطرات این وروجکو مینویسی و مارو از دلتنگی در میاری. یعنی خوشم میاد از این مهدکودک با این همه ایده قشنگ دمشون گرم. چقد زبون سوئدی شیرینه
مامانی کسرا
پاسخ
این اسمتون خیلی خیلی باحاله عمه میشه faster
مامان مونس
18 بهمن 92 22:48
سلام سودابه جان وای چه عکس خونوادگی گذاشتید.خدا حفظشون کنه...اقا کسرا کوچووووووووولللللوو.ممنون که ما رو با زبان سوئدی اشنا میکنید
مامانی کسرا
پاسخ
عزیزم،مچکرم از لطفتون
فریده
19 بهمن 92 8:28
وای عزیزم ، چقدر خوشحالم ، صبحم بخیر شد . ممنون که اسم منو توی وبلاگ زیبای کسرا جون آوردید . خیلی خوشحالم که دوستای مجازی خوب و مهربونی مثل شما دارم . چقدر زیباست که می تونم مهربونی شما رو از پشت این دستگاههای خشک و بی روح دریافت کنم . این مطلب رو که خوندم یاد اولین زمانی افتادم که می خواستم توی فیس بوک عکس و مطلب بذارم ، با اینکه تماماً دوستای خودم بودند ولی بازم می ترسیدم ، از این دنیای مجازی می ترسیدم. ولی الان توی نی نی وبلاگ مسائل شخصی و روزمره رو می نویسیم و به دنبالش دوستانی پیدا می کنیم که حتی از دوستان واقعی من هم با ارزش ترن . ممنونم که این حس قشنگ رو بهم انتفال دادی . توی این فکر رفتم که چکار خوبی توی زندگیم انجام دادم که پاداش اون داشتن دوستای خوبی مثل شما ، مهسا جون و پریسا جون بوده ؟ خدایا شکرت .
مامانی کسرا
پاسخ
عزیزم فریده جان،انشالله همیشه خوب و خوش باشی
عشق یعنی
19 بهمن 92 11:13
چه بامزه کلامت و جابه جا میشن چه عکس های دلنشینی و چه کار جالبی که آلبوم خانواده هاشون و درست می کنن
مامانی کسرا
پاسخ
آره واقعا کار قشنگیه این ماجرای آلبوم
مامان نونا
19 بهمن 92 12:13
سلام مامان کسرا جونم.من از اون مدل خواننده های وبلاگتونم که خیلی کسرا کوچولو دوست دارم و فکر میکنم مامان کسرا نویسنده خوبیه رو راسته و قلبه مهربونی داره و هر بار وبلاگتونو میخونم آرزوی سلامتی و موفقیت براتون دارم
مامانی کسرا
پاسخ
شما خیلی لطف دارید ممنون از مهربونیتون
مهسا
20 بهمن 92 13:14
مانی..پسر داداشم نشسته بغلم هی عکسای شما و کسرا جون نگاه می کنه...وبلاگ کیان می ریم نگاه می کنه همش هم سوال می کنه.. می گه کسیا کجاست؟ کیان کجاست؟ اونا چیه پیش کسیا...یه ساعت دارم می خندم..یهو می گه عمه رفتی انکارا واسم ماشین بخر
مامانی کسرا
پاسخ
عزیز خدا حفظش کنه راس میگه خوب بچه،واسش ماشین بخر،وضعت خوبه واسه ما هم بخر چی میشه مگهانشالله خوب و خوش باشی
متین من
20 بهمن 92 16:10
خصوصی
زهرا مامان ایلیا (شیرین تر از عسل )
25 بهمن 92 4:21
وااای خدایا این خارجکی ها هم که چه کارایی که نمیکنن خیلی جالبه هااا خوشم میاد از ایده هاشون البوم وااای من عاشق نگاه کردن البوم ام خیلی دوست دارم همیشه خوش باشید عکسها هم خیلی قشنگه خدا همشون نو حفظ کنه برات این لوئیس عجب دقتی داشته تو عکس هاااا
مامانی کسرا
پاسخ
دقیقا زهرا جان،با تمام پیشرفتی که تو تکنولوژی کردن اما هنوز یه سری چیزا رو فراموش نمیکنن،من اصلا از کسرا آلبوم ندارم باورت میشه! فقط عکس روی کامپیوتر!!! آدم باید خیلی حواسش به این چیزا باشه اما اینا نه خیلی دقت میکنن سنتهای خوب تو هر زمینه حفظ بشه
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به پسرم کسرا می باشد