کسرا کسرا ، تا این لحظه: 13 سال و 9 ماه و 5 روز سن داره

پسرم کسرا

رویه ای متفاوت

1392/8/20 23:37
نویسنده : مامانی کسرا
458 بازدید
اشتراک گذاری

 

۩۞۩  سلام عزیزم خیلی خوش آمدی تصاویرشباهنگ Shabahang's Pictures ۩۞۩ای مرغ سحرعشق زپروانه آموز
که آن سوخته را جان شدوآواز نیامد

 

امروز هم کسرا رفت مهد،

مثل همیشه ،با این تفاوت که من تصمیم گرفتم اتفاقاتی که تو مهد می اوفته و بعضا دهن منُ

سرویس میکنه رو ننویسم و فقط چیزیی که یادگرفتم رو بنویسم!

نکته اول این بود که 

اگه من از بودن تو مهد لذت ببرم و شاد باشم،کسرا هم همین احساسُ خواهد داشت!

 پس بنابراین باید سعی کنم اینجوری نشون بدم که خیلی خوشحالم از اینکه اینجا هستم!

نکته دوم کلمه "respect" بود که مونیکا از من خواست خیلی اینُ واسه کسرا تکرار کنم

"احترام گذاشتن" حالا احترام به همه چی از اسباب بازی گرفته تا پدر و مادر...

قبل از ناهار دو تا از بچه ها داشتن بازی میکردن و مهدُ گذاشته بودن

روسرشون، مونیکا به من گفت میخوای بهت اهمیت کلمه "احترام گذاشتنُ " نشون بدم؟

به بچه ها گفت لطفا به همه احترام بذارید و بشینید روی صندلی هاتون!

در کماااال تعجب بنده ،انگار اون دوتا  بچه رو از برق کشیده باشن!

خیلی آروم رفتن و نشستن روی صندلی و مونیکا پیروزمندانه به من نگاه کرد!

پس دو تا تمرین واسه امروز داشتیم،بازی توام با شادی!یاد دادن کلمه احترام به کسرا!

با تمام مخالفتها و جیغ های ممتدی که میزنه من مرتب این کلمه رو بهش میگم و

بهش یاد آوری میکنم!!!

وقتی مییبینم اینجوری احترام گذاشتنُ  تو روح و مغز بچه هاشون نهادینه میکنن

لذت میبرم!

واقعا یه سری چیزا اکتسابیه!آقا ،دموکراسی اکتسابیه!کمک کردن به دیگران اکتسابیه

احترام گذشتن به دیگران و قانون ،اکتسابیه،

باید به بچه ها یاد بدیم!

نمیتونیم بشینیم و انتظار داشته باشیم خودشون یاد بگیرن! تازه به کی نگاه کنن که یاد بگیرن؟؟؟؟!

بگذریم...

امروز به پیشنهاد من توپشُ با خودش آورد،توپُ  به کسی نمیداد و مونیکا

یه توپ دیگه به بچه ها داد و منم رفتم باهاشون فوتبال بازی کردم.

وقتی من با بچه ها بازی میکردم،

وقتی میدید بدون اینکه با هم حرف بزنیم با هم بازی میکینم خیلی چیزا یاد میگرفت!

اما کماکان مشکل ناهارُ داریم!

به مونیکا گفتم غذا خیلی تنده و کسرا دوست نداره،موافقی من

واسش از خونه غذا بذارم

گفت خودت راحت تری غذای مهد رو بخوره و عادت کنه به خوردن غذای مهد!

دیدم راس میگه...

4 ساعتی تو مهد بودیم و قراره فردا بیشتر بمونیم!

خدا بخیر راضی شه! التماس دعا

برگشتنی توپُ شوت میکرد و میرفت دنبالش! تمام سربالایی ، توپُ شوت کرد

پچم چپ دست که هست! چپ پا هم هست!

رفتم سرچ کردم دیدم بیشتر بازیکنای معروف دنیا مثل لیونل مسی و  دیگو مارادونا ،حتی

پائولو مالدینی چپ پا هستن!

حالا هر کی میخواد رو کسرا سرمایه گذاری کنه بسم الله....نیشخند

 

 

                                                             خدایا نگاهتُ از روی زندگیم بر ندار

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (8)

♥ مینا مامان ثمین سادات ♥
21 آبان 92 1:50
سلام عزیزم خوبی عجب باحال بود راست میگی عزیزم بعضی چیزا رو باید نهادینه کرد واقعا وقتی طرز رفتار وبرخورد اون وریا رو میبینی عزیزم ممنونم چون با این پستت خیلی ها بخودشون میان ویه تلنگر واسشون مثل الان من
مامانی کسرا
پاسخ
شما که کارت درسته با این خوشمل خانمی که داری بزرگ میکنی
پریسا مامان کیان
21 آبان 92 6:55
هر روز دارم از مطلبای مربوط به مهد کودک،نکته برداری میکنم. شده یه کلاس مشاوره و روانشناسی برام. هر مطلب رو چند بار میخونم و به فکر فرو میرم. خوبه که سعی میکنی مشکلات مهد رو کمرنگتر جلوه بدی. تو که راحت باشی حتما کسرا هم آرامش بیشتری داره. معمولا همیته. وقتی من استرس دارم کیان در مقابل شیر خوردن بیشتر مقاومت میکنه ولی وقتی من آرومم اونم راحتتر کنار میاد. فکر کن در آینده از کیان برای تیم ملی ایران دعدت شه و شما برگردین هیچ جا مثل ایران پول نمیدنااااااااا کسرایی یه بوس محکم. اینجوری هر چند در واقعیت هیچ وقت نذاشتی یه بوس درست و حسابی ازت بکنم.
مامانی کسرا
پاسخ
منظورت از کیان ، کسرا بود؟که ازش دعوت کنن بیاد تیم ملی؟! خدا رو چه دیدی!
مهسا
21 آبان 92 7:55
عزیزم من از مطالبت استفاده می کنم واسه خودم. دارم اینا رو ذخیره می کنم واسه آینده خودم و بچمخیلی خوشحالم این چیزا رو می شنوم ازتون عزیزم.
مامانی کسرا
پاسخ
عزیزم موفق باشی امیدوارم تا اونموقع یادت نره
خاله زهرا
21 آبان 92 8:01
سودابه جون یکی از دوستام این کتاب رو بهم معرفی کرده گفته اگر خواستی با مشکلات مهد ،خودت و بچه ات راحتتر کنار بیاین مطالعه اینو بهت توصیه میکنم. نتونستم پی دی افش رو برات پیدا کنم. شاید تو زبان اصلی شو بتونی پیدا کنی. شاید به دردت بخوره. کودکان، والدین و مربیان [تصویر: tarvij.88.03.18-koodakan-valdeyn-morabian.png] کودکان، والدین و مربیان، نویسنده: مارگارت هنری، مترجم: مینو پرنیانی، تهران، نشر خجسته، ۱۳۷۹، ۲۰۵ صفحه۰ Young Children Parents and Professionals: Enhancing the Links in Early Childhood, Written by Henry Margaret Bertha McNamara نویسنده‌ی این کتاب مارگارت هنری، استاد کرسی رشد کودک از سال ۱۹۸۲ در دانشگاه فنون کوئیزلند، کتاب خود را با دو پرسش اساسی آغاز کرده است: نیازهای بنیادین خردسالان، والدین و مربیان کدامند؟ چگونه می‌توان نیازهای هریک از این سه گروه را به طور همزمان برآورده کرد؟ مطالعه‌ی این کتاب برای والدین، مربیان مهدکودک، معلمان، دانشجویان رشته‌های علوم تربیتی، آموزش پیش‌دبستانی، روان‌شناسی، استادان این رشته‌ها و دست‌اندرکاران انجمن‌های اولیا و مربیان، سودمند است و به مربیان و والدین علاقه‌مند، به بهبود روابط خود با هم و آموزش عملکرد درست به کودکان خردسال در آینده کمک می‌کند.
مامانی کسرا
پاسخ
ممنون خاله زهرا خیلی لطف کردی من پیداش کردم اما باید میخریدمش! مجانی جایی واسه دانلود ندیدم. از راهنماییت خیلی ممنونم اگه کسی گذرش به ایران اوفتاد میگم واسم بیاره
فریده
21 آبان 92 9:25
من روی پسرِ چپ دست و چپ پای شما سرمایه گذاری می کنم. مطمئنم کسرا جان آینده روشنی داره . مگه می شه شما مادرش باشی و کسرا یه فرد معروف و موفق نباشه
مامانی کسرا
پاسخ
دیگه شرمندمون نکنید تو رو
مامان یاسمن و محمد پارسا
21 آبان 92 10:12
مامان جون مهربون کسری جونمم یاد می گیره یواش یواش من عاشق اون خنده های خوشگلتم عزیزم
مامانی کسرا
پاسخ
از دعای شما انشالله همه چی رو روال میشه
پریسا مامان کیان
22 آبان 92 19:32
سلااااااام آره منظورم از کیان ،کسرا بود. نظر مربوط به خاله زهرا هم من فرستادم. اسم زهرا تو نظرای لپ تابم سیو شده یادم رفت عوضش کنم. اگه این کتاب رو بخرم،اسکن میکنم برات میفرستم با ایمیل . میگن کتاب خوبیه.
مامانی کسرا
پاسخ
مرسی پریسای مهربون عب نداره فرقی نمیکنه تو وخاله زهرا ندارین
عمه هانیا
25 آبان 92 12:15
چه جالب نکته های خوبی رو میگی سودابه آدم خیلی چیزا یاد میگیره.
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به پسرم کسرا می باشد